zaterdag 5 februari 2011

Fieldtrip House of Bols jaar 2

Organisatie:
House of Bols Cocktail & Genever Experience aan het Amsterdamse Museumplein is dé interactieve ervaring door de bruisende wereld van likeuren, jenevers, cocktails en bartending. Ontdek de geheimen van smaak en leer er alles over 's werelds oudste gedistilleerde merk Lucas Bols, in Amsterdam sinds 1575.

Een self-guided tour neemt bezoekers mee op een spectaculaire reis langs smaak, geur, beeld, geluid en film. De Hall of Taste biedt nieuwe smaak- en geurervaringen, de World of Cocktails is een hippe lounge ruimte en in de stijlvolle Genever Room presenteert Bols zijn mooiste Genever uit 1820.


Wat valt je op aan de organisatie
Het viel mij op hoe modern en mooi alles er van binnen uitzag. Het zag er allemaal verzorgd en schoon uit. We kregen een leuke rondleiding door het gebouw heen. Ze weten hun drankjes erg goed te verkopen omdat ze bij elk drankje er een leuk verhaal bij weten te vertellen waar natuurlijk ook een stukje historie inzit. In Nederland is Bols vooral bij de wat oudere mensen erg geliefd. Maar in de rest van de wereld staat het op nummer 1 van de meest gedronken dranken.

Wat doet de organisatie goed?
Ik vind dat de organisatie hun product erg goed kan presenteren door een moderne en professionele look te geven aan House of Bols. Ook zijn de medewerkers van House of Bols allemaal er vriendelijke en weten ze erg veel te vertellen over hun producten. Ik vind het erg knap dat ze, door het stimuleren van de zintuigen, een erg goede beleving kunnen neerzetten. Je krijgt tijdens de rondleiding zoveel te zien, ruiken, voelen en horen dat je gewoon zin krijgt in een drankje. Je kunt vervolgens na de rondleiding een lekker cocktail drinken aan de bar. Na de bar is er natuurlijk ook nog een winkel waar mensen alles kunnen kopen. Ze weten hun producten echt goed neer te zetten en te promoten.




Wat doet de organisatie minder goed?
Ze richten zich maar op een kleine doelgroep in Nederland. Deze doelgroep bestaat vooral uit de wat oudere en rijkere mensen. Ik denk dat als ze zich ook wat meer op de jongere doelgroepen zouden richten, dat deze groep ook enthousiast word.

Zou ik bij de organisatie willen werken?
Ik zou het super leuk vinden om bij deze organisatie te werken. Ik heb ook een horeca opleiding gedaan en werk zelf al jaren in de horeca en bij dit bedrijf zou ik heel goed mijn huidige studie met mijn vorige studie kunnen combineren. Het bedrijf ziet er schitterend uit. Ik zou het wel leuk vinden om dan ook de wat jongere doelgroepen te gaan aanspreken.

De belangrijkste leerpunten
Dat een organisatie zo mooi en gestructureerd in elkaar kan zitten. Ik vind het erg leuk om te zien dat er bedrijven zijn die nog zoveel doen om hun product zo goed mogelijk neer te zetten. Ook vind ik dat het personeel een goed voorbeeld is van hoe personeel zich moet gedragen naar hun gasten/klanten.

Hoe heeft deze fieldtrip bijgedragen aan mijn werkveldoriëntatie?
Na deze fieldtrip heb ik geleerd dat ik misschien een functie in het bedrijfsleven kan vinden waar ik mijn huidige studie kan combineren met mijn vorige studie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten